Tips Pelancaran Produk Yang Anda Harus Tahu

Pelancaran Yang Harus Anda Tahu



80% dari kejayaan pelancaran produk datangnya ketika sebelum pelancarannya. Saat yang paling kritikal untuk menghasilkan momentum jualan adalah ketika pra pelancaran. Kenapa saya berkata sedemikian…??? Ini kerana ketika pra pelancaran anda mampu :

-    Memberi pendedahan @ ‘awareness’ tentang produk anda kepada prospek
-    ‘Educate’ prospek tentang kelebihan produk anda akan bagaimana ianya boleh membantu prospek
-    Melakukan proses pra jualan dimana prospek telah bersedia untuk membeli pada hari jualan dibuka
Persoalannya sekarang bagaimana untuk melakukan 3 perkara di atas dan apakah ‘tools’ atau peralatan-perlatan pemasaran yang perlu ada untuk melakukannya…???

Jawapannya adalah dengan menggunakan SIDEWAY SALESLETTER.

Soalan yang seterusnya akan keluar adalah… APA ITU SIDEWAY SALESLETTER…???
Secara ringkasnya SIDEWAY SALESLETTER adalah surat jualan yang telah dipecahkan kepada beberapa bahagian dan dijadikan sebagai satu program pra pelancaran secara berjadual dan berturutan.

Berbanding dengan surat jualan biasa SIDEWAY SALESLETTER mampu memberikan kandungan yang lebih untuk disampaikan kepada prospek. Prospek diberi peluang untuk mengetahui apakah sebenarnya yang bakal mereka perolehi jika mereka bertindak melakukan belian.

Penyampaian mesej jualan serta pemberitahuan tentang kandungan produk dapat dilakukan semaksimum mungkin dan dapat disampaikan dengan lebih efektif  kerana ianya disampaikan secara bersiri dan bukan sekali gus.

Dengan cara ini jika surat jualan biasa mampu mengahasilkan kadar ‘conversion’ antara  2% ke 5%, SIDEWAY SALESLETTER mampu meningkat kadar tersebut dengan lebih berganda. Jangan terkejut jika anda mampu menghasilkan SIDEWAY SALESLETTER yang POWER kadar ‘conversion’ nya boleh mencapai sehingga 80%.

Dalam Strategi Launch topik SIDEWAY SALESLETTER ini dikupas secara terperinci. Anda akan diberi kefahaman tentang konsepnya, bagaimana ianya berfungsi dan bagaimana anda sendiri boleh menghasilkan SIDEWAY SALESLETTER anda sendiri walaupun anda bukan seorang yang pakar dalam menghasilkan surat jualan.

Inilah kelebihan Strategi Launch yang bukan sahaja  membincangkan bagaimana untuk melakukan pelancaran produk malah apakah senjata pelancaran yang boleh anda gunakan bagi menghasilkan jualan yang besar.







Email : dwenrasid[@]gmail.com
Facebook : www.facebook.com/irwan.cool1

Laman Web : Buat Duit MRR | Duit Email | Autosale FB | E-faceblog


ARTIKEL BERKAITAN



0 ulasan:

Catat Ulasan

Post Your Comment | Backlink

 

Copyright © 2010 KUASADUITMALAYSIA., All Rights Reserved. Design by DZignine